Eenzaam afscheid

Vandaag was het zover. Zo rond 12.30 vanmiddag heb ik mijn oude rode simkaart verruild voor een nieuwe simkaart. Een groene welteverstaan. Toch een gek gevoel na een relatie van zo'n 17 jaar. Je was mijn eerste in 1999, toen nog Libertel geheten, en ik ben je altijd trouw gebleven. We hebben zo onze ups en downs gehad maar over het algemeen kabbelde onze relatie rustig voort. Een geweldige up herinner ik mij nog.

Toen werd ik door je gebeld om eens te praten over mijn belgedrag. Het was je namelijk opgevallen dat ik die periode de laatste maanden minder belminuten gebruikte en als dit langer zou duren was ik beter af met een ander abonnement. Euforisch was ik over de persoonlijke aandacht! Ik heb dit nog lang rond gebazuind aan iedereen die dit wilde horen (en vast ook aan mensen die dit niet wilde horen) en ik heb je de hemel in geprezen. Maar dit is inmiddels alweer vele jaren geleden.

Omdat wij de laatste 11 jaar vooral een zakelijke relatie hadden had ik verschillende diensten bij je ondergebracht door de tijd heen en trouw verlengde ik iedere twee jaar mijn abonnementen. Ongeveer twee jaar geleden begon het te knagen. De kosten werden steeds hoger maar de service bleef achter. Ik werd niet meer geadviseerd in mijn voordeel, er was nooit enig contactmoment om eens te informeren of alles naar wens was, en zo langzaam aan ging ik voorzichtig om mij heen kijken. Omdat wij thuis al KPN klant waren met internet en televisie begon het alles in één pakket steeds aantrekkelijker te klinken maar ja…. 17 jaar he….

Uiteindelijk heb ik richting het einde van mijn laatste twee jaar bij jou de stoute schoenen aangetrokken en ben ik een groene winkel ingelopen. Ik werd warm ontvangen en vooral ook ontzorgd. De maandelijkse kosten nemen aanzienlijk af, de administratieve kant werd mij volledig uit handen genomen en ik kon meteen een nieuwe telefoon en simkaart meenemen ook al zou de omzetting nog drie maanden duren.

Drie maanden waarin ik gewacht heb op een telefoontje, een brief, een simpele vraag van jou; waarom verlaat je mij? De stilte was en bleef echter oorverdovend wat mij sterkte in mijn keus. Toch voel ik mij vandaag een beetje weemoedig, zeker als ik op je site het volgende statement lees: "We willen ons onderscheiden door een kwalitatief goed netwerk, de beste klantbeleving en de beste geïntegreerde communicatieoplossingen."

Ik wens je het allerbeste Vodafone, en als je trouwe klanten langdurig weet te verrassen door consequent de beste klantbeleving te leveren dan word je vast nog wel eens de nummer 1 in Nederland.